Volkswagen'de önemli gelişme!

Avrupa Birliği, dizel otomobillerin emisyon test sonuçlarını gerçek sürüş koşullarına uygun şekilde yeniden düzenledi.

Volkswagen'de önemli gelişme!

Avrupa Parlamentosu (AP), dizel otomobillerin emisyon ölçüm şekilleri değişeceğinden dolayı gerçek sürüş koşullarında yapılacak testlerde çıkarabilecekleri nitrojen oksit miktarını arttırmaya karar verdi.
Volkswagen skandalı sonrası Avrupa'da araçların emisyon ölçüm sonuçlarının doğruluğu sorgulanmaya başlanmıştı. Bu emisyon testlerinin laboratuvar koşullarında gerçekleşmesinden dolayı çıkan sonuçların gerçek sürüş koşullarına göre farklılık gösterdiği belirlenmişti.
LABORATUAR KOŞULLARI GERÇEKÇİ BULUNMADI
Avrupa'da emisyon testlerinin gelecek yıldan itibaren laboratuvar ortamları yerine gerçek sürüş koşullarında yapılması kararlaştırıldı ancak bu durumun ortaya çıkardığı emisyon değerleri laboratuvar koşullarına göre belirlenmiş olan AB standartlarının birkaç kat üzerinde bulunuyordu. Bu nedenle otomotiv sanayisi adaptasyon için süre talep ediyordu.
ÜST SINIR 2020'DE DÜŞECEK
Böylece, gelecek yıl yürürlüğe girecek daha doğru sonuçlar veren emisyon testlerinde Avrupa standardı olarak belirlenmiş nitrojen oksit miktarı kilometrede 80 miligramdan 168 miligrama yükseltildi. Bu miktarın, 2020 yılından sonra ise 120 miligrama indirilmesi şartı koşulacak.
Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği (ACEA) ise konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Avrupa Parlamentosu'nda alınan kararı olumlu karşıladıklarını, Avrupa'nın emisyon ölçümlerini gerçek sürüş koşullarında gerçekleştirecek tek bölge olacağını kaydetti.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.