BAKAN AÇIKLADI KÖSEKÖY-GEBZE TREN HATTININ YENİDEN İNŞASI..

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyonu Projesi'nin, Avrupa Birliğinin, Birlik sınırları dışında imzaladığı en yüksek meblağlı proje olma özelliğini taşıdığını belirterek, "Projeye yaklaşık 39 milyon avro tutarında milli bütçemizden de kaynak aktaracağız" dedi.

BAKAN AÇIKLADI KÖSEKÖY-GEBZE TREN HATTININ YENİDEN İNŞASI..

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyonu Projesi'nin, Avrupa Birliğinin, Birlik sınırları dışında imzaladığı en yüksek meblağlı proje olma özelliğini taşıdığını belirterek, "Projeye yaklaşık 39 milyon avro tutarında milli bütçemizden de kaynak aktaracağız" dedi.

Bakan Bilgin, Rixos Otel'de düzenlenen Samsun-Kalın (Sivas) Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi yapım sözleşmesi imza töreninde yaptığı konuşmada, söz konusu hattın temelinin 21 Eylül 1924'te Gazi Mustafa Kemal tarafından atılan Cumhuriyetin ilk demiryolu olma özelliğini taşıdığını söyledi.

Projenin, Türkiye-AB mali işbirliği kapsamında 220 milyon avro AB hibesiyle, Birliğin, sınırları dışında imzaladığı en yüksek meblağlı proje olma özelliğini taşıdığına dikkati çeken Bilgin, şöyle konuştu:

"Projeye yaklaşık 39 milyon avro tutarında milli bütçemizden de kaynak aktaracağız. AB ile 2007-2013 yıllarını kapsayan ancak fiili proje uygulamalarına 2011 yılında başladığımız Ulaştırma Operasyonel Programı altında bakanlığımız bünyesinde 2 büyük altyapı projesine imza attık. Bunlardan birisi Köseköy-Gebze kesiminin rehabilitasyonu ve yeniden inşası, diğeri ise Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyonu Projesi'dir. Bugün bu programın üçüncü alt yapı projesinin uygulamasını başlatmış oluyoruz."

Projenin ihale sürecinin tamamlandığını anlatan Bilgin, ihaleyi kazanan yüklenicinin Çelikler, Gülermak ve Çek Cumhuriyeti'nden AZD ortak girişimi olduğunu ifade etti.

Bilgin, proje kapsamında hattın altyapı ve üstyapısının rehabilite edilmesi ve sinyalizasyon sisteminin kurulmasının bulunduğunu belirterek, projenin 2017 sonu itibariyle tamamlanacağını dile getirdi.

Projede emeği geçen herkese teşekkür eden Bilgin, söz konusu iş birliğinin 2014-2020 yıllarını kapsayan IPA 2 döneminde de devam edeceğine ve Ulaştırma Operasyonel Programı'nın başarısının daha da yükseleceğine olan inancının tam olduğunu kaydetti.

Bilgin, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin Çerkez-Kapıkule kesimini de AB hibe programları kapsamında önümüzde yıllarda gerçekleştirmesi planlanan en önemli projelerden biri olarak gördüklerini vurguladı.

"Samsun-Kalın hattının büyük bölümü AB hibe fonlarından yapılacak"

TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız da modernizasyon projesi imzalanacak Samsun-Kalın hattının büyük bir bölümünün de AB hibe fonlarından yapılacağını ifade ederek, "Projeyle işletme hızı yolcu trenleri için 40 kilometre/saatten 80 kilometre/saate çıkacak. Samsun-Sivas arasındaki seyahat süresi 9,5 saatten 5 saate düşecek. Hat kapasitesi günlük 21 trenden 54 trene çıkacak" diye konuştu.

İstasyon ve duraklarda bulunan yolcu peronları engellilerin erişimine uygun olarak rehabilite edileceğini vurgulayan Yıldız, hemzemin geçitlerin otomatik bariyerli hale getirileceğini söyledi.

Yıldız, proje tamamlandığında mevcut yolcu trafiği 95 milyon-yolcu kilometreden 2018'de 168 milyon yolcu-kilometreye, yük trafiğinin ise 657 milyon ton-kilometreden 2018 yılında 867 milyon ton-kilometreye çıkabileceğini anlattı.

Avrupa Birliği (AB) Türkiye Delegasyonu Maslahatgüzarı Bela Szombati de söz konusu projeyle Karadeniz'in Anadoluya bağlanacağını belirterek, ekonomik ve bölgesel kalkınmaya önemli katkı sağlayacağına dikkati çekti.

Konuşmaların ardından Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyonu Projesi yapım sözleşmesi imzalandı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.