Yaz ve spor

• Spor salonlarına başladığınızda günlük programınız veriliyor. Yanlış yaptığınız, gereğinden fazla hızlı kaldırdığınız ağırlıklar kaslara ve eklemlere zarar verebilir. Cardio yaparken koşu bandının ya da kondisyon bisikletinin kollarına sarılırsanız baca

Yaz ve spor

Spor salonlarına başladığınızda günlük programınız veriliyor. Yanlış yaptığınız, gereğinden fazla hızlı kaldırdığınız ağırlıklar kaslara ve eklemlere zarar verebilir. Cardio yaparken koşu bandının ya da kondisyon bisikletinin kollarına sarılırsanız bacaklarınız çalışmaz. Hem az kalori harcarsınız hem de kol ve omuzlarınızı yorarsınız. Koşu bandında ellerinizi serbest bırakın, kondisyon bisikletinde hafifçe tutabilirsiniz. Spor hocanızın yaptığınız hareketleri gözlemlemesini isteyin.
• Haftada 1 kez iki saat spor yapıyorsanız etkisi yok, çünkü vücut her seferinde sıfırdan başlar. İki ya da üç günde bir çalışmalısınız, kısa ve yoğun olabilir,süre olarak da 45 dakika yeterli olur.
• Şınav çekerek karın egzersizi yapmak, kas yapısı zayıf olanları zorlar ve yorar, boynunuz da kasılır. Mekik çekmek de kalçanızdaki kaslara zarar verebilir. Pilates alt karın kaslarını çalıştırıp, sırt ağrılarına iyi gelir.Karın, bel ve sırttaki kasları çalıştırır. 
• Koşu bandında saatlerce koşarak yağlarınızı yakamazsınız. Vücut aşırı kalori harcamada kendini korumaya alıp yağ depolamaya başlar. Yavaş,orta ve hızlı antremanlarla kas üretiminizi arttırıp, metabolizmayı hızlandırabilirsiniz.Böylece yağ yakmanız kolaylaşır.
• Her hafta değişik kas gruplarınızı çalıştıracak programlar seçin. Tekdüze programlar vücudunuzun aynı hareketlere alışmasına neden olur ve kalori yakmanız azalır. Koşmak yerine spinning, ağırlık kaldırmak yerine vücut ağırlığı ile egzersiz deneyebilirsiniz.
Su konusuna ayrıca belirtmek istiyorum:
İnsan vücudunun su içeriği yaşa ve cinsiyete göre %42 ile %75 arasında değişmekle birlikte, yetişkin insan vücudunun %60′ı sudur. Vücut fonksiyonlarının çalışmasında, metabolizmanın dengesinin sağlanmasında ve vücutta pek çok biyokimyasal reaksiyonunun gerçekleşmesinde su, son derece önemli rol oynamaktadır.

Su;
Besinlerin sindirimi, emilimi ve hücrelere taşınmasında,
Hücrelerin, dokuların organ ve sistemlerin düzenli çalışmasında
Metabolizma sonucu oluşan zararlı maddelerin taşınması ve vücuttan atılmasında,
Sindirim sisteminin düzenli çalışmasında,
Vücut ısısının denetiminin sağlanmasında
Eklemlerin kayganlığının sağlanmasında
Çeşitli biyokimyasal olayların gerçekleşmesinde yardımcıdır.

Sağlıklı Yaşam Koçu
Burcu Yıldırım
Yildirimbburcu@hotmail.com.tr


Etiketler; # #spor #ve #Yaz
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.