Köprüde son durum

Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4’üncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyacak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nde tabliyelerin takılması için son aşamalardan biri olan 220 halattan 144’ünün montajı tamamlandı.

Köprüde son durum

İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’ndeki çalışmalar, Anadolu Ajansı (AA) ekibi tarafından kulelerin en yüksek noktasına çıkılarak görüntülendi. Otoyol Nömayg Asma Köprü Proje Müdürü Fatih Zeybek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, doğu ve batı kısımda toplam 220 kablo demetinin bulunduğunu belirterek, bunların montajının devam ettiğini söyledi.

ÇALIŞMALARIMIZ SÜRÜYOR
Bunlardan doğuda 72, batıda 72 olmak üzere 144’ünün montajını yaptıklarını ifade eden Zeybek, aralık ayının başında bu çalışmanın tamamlanmasını planlandıklarını bildirdi. Zeybek, bundan sonra sırasıyla kablo kelepçeleri, askı halatları ve tabliye çekme işlemlerinin yapılacağını ifade ederek, “Şu anda planlarımıza uygun olarak çalışmalarımız sürüyor. Amacımız, mart ayının sonunda çalışmaları bitirerek nisan ayında köprüyü trafiğe açmak. Bu noktada çalışıyoruz” diye konuştu.

TABLİYELER 13 OCAK’TA YERLEŞTİRİLECEK
Toplam 113 adet 25 metre boyunda tabliyeleri olduğunu anlatan Zeybek, “Tabliyelerin montaj süresini hızlandırmak için 52 tanesini 25 metre yerine 50 metre yapmaya karar verdik. Toplam 113 olan tabliye adedini 87’ye düşürdük. Bunlar, 6 Aralık’ta montaja hazır bulunacak ama kablo imalatlarının devamındaki askı halatları bitmediği için yerleştirme işlemine 13 Ocak’ta başlayacağız” dedi. Tabliye montajında iki farklı teknik kullanacaklarını dile getiren Zeybek, 13 Ocak’ta 25 metrelik 17 adet bloku yüzer vinç yardımıyla yerine monte edeceklerini dile getirdi.

Zeybek, ocak ayının sonunda da tabliyeleri hareket eden dubalara yükleyeceklerini belirterek, “Tabliyeleri yerine getirip yine bu kablonun üzerine bindireceğimiz kaldırma sistemiyle günde 6 tane monte etmeyi düşünüyoruz. Yerine çeke çeke hızlı bir şekilde bir ay içinde hepsini monte etmiş olacağız. Şubat ayının 16’sına geldiğimizde tabliye montajı bitmiş olacak” değerlendirmesinde bulundu.

DEPREME DAYANIKLI
Zeybek, köprü yapımında 700 kişinin çalıştığını dile getirdi. Yaklaşık bir ay için tabliye kaynaklarını tamamlamayı planladıklarını anlatan Zeybek, bunun diğer köprü yapımlarına göre hızlı bir süre olduğunu söyledi. Köprünün yol mesafesini kısaltması dolayısıyla ülke ekonomisine katkı sağlayacağını anlatan Zeybek, şöyle konuştu: “Seçilen köprü tipi olarak asma köprü, bin 550 metre kuleden kuleye ana açıklığımız var. Her iki ayağımız da denizin içinde bu mühendislik açısından önemli. Eksi 40 metrede temellerimiz var. Bir diğer mühendislik özelliğimiz, deprem gölgesindeyiz. Köprümüz, 2 bin 475 senede olabilecek bir depremde yıkılmayacak şekilde planlandı. 150 senede olabilecek bir depremde yaklaşık bir Gölcük depremi olarak düşünebiliriz, hiçbir hasar almayacak ve trafik kesilmeyecek. Köprümüz dünya literatürüne girmiş durumdadır.”

82 BİN TON ÇELİK KULLANILDI
Kulelerin çelik olduğunu ve çelik kablolarla taşındığını ifade eden Zeybek, şöyle devam etti: “Her bir kablomuzda 110 demetimiz bulunuyor. 110 kabloya çıktığımızda 13 bin 970 tane 78 santimetre çapında kabloya sahip olacağız. Bu kablo köprünün tüm yükünü çeken bir sistem. Çektiği yükü kuzey ve güneydeki ankraj noktalarına aktarıyor. Mesela güney ankrajda blokunda 90 bin metreküplük bir betondan bahsediyoruz. Her bir tel yaklaşık 300 ton çekebiliyor. Sadece güney ankrajda 90 bin metreküp beton var. Burada toplam 82 bin ton çelik kullanıyoruz.”

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.