Kocaeli Körfez Köprüsü'nde Ayak ve Kara Bağlantısı Arasına Tabliye Yerleştirilmeye Başlandı

Körfez Köprüsü'nde ayak ve kara bağlantısı arasına tabliye yerleştirilmeye başlandı İstanbul- İzmir karayolu yolculuğunu 3,5 saate indirecek, toplam uzunluğu yaklaşık 400 kilometre olan Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyol Projesinin en önemli geçiş noktası İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, 21 mart'ta yaşanan kazanın ardından yeni bir aşamaya geçildi.

Kocaeli Körfez Köprüsü'nde Ayak ve Kara Bağlantısı Arasına Tabliye Yerleştirilmeye Başlandı

Kocaeli Körfez Köprüsü'nde Ayak ve Kara Bağlantısı Arasına Tabliye Yerleştirilmeye Başlandı
Körfez Köprüsü'nde ayak ve kara bağlantısı arasına tabliye yerleştirilmeye başlandı

İstanbul- İzmir karayolu yolculuğunu 3,5 saate indirecek, toplam uzunluğu yaklaşık 400 kilometre olan Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyol Projesinin en önemli geçiş noktası İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, 21 mart'ta yaşanan kazanın ardından yeni bir aşamaya geçildi. Köprünün Dilovası ayağı ile kara bağlantısı arasında, üzerinde araçların geçeceği tabliyeler yerleştirilmeye başlandı. 2 bin 600 tonluk blok halinde en büyük tabliyenin yerleştirilmesi için de kaldırma çalışması başlatıldı.

Tamamlandığında, karayoluyla normalde 1,5 saate gidilebilen Gebze'den Bursa Orhangazi'ye yaklaşık 15 dakikada ulaşılmasını sağlayacak Körfez Köprüsü, İzmit Körfezi'nin Dilovası ile Hersek Burunları arasında inşa ediliyor. Körfez Köprüsü aynı zamanda Dünya'nın en uzun ikinci, bin 550 metrelik orta açıklığıyla da dünyanın 4. büyük asma köprüsü unvanına sahip olacak.

Köprü inşaatında, kedi yolu olarak adlandırılan gecici yürüyüş yollarının monte edildiği halatların, 21 mart'ta bağlantı yerinden kopması nedeniyle köprüde çalışmalar bir süre aksamıştı. Sonrasında Japon mühendisin de gurur intiharına yolaçan bu olayın ardından Körfez köprüsü'nün tüm bağlantı elemanları ve halatlar yurt dışından yeniden imal edilmişve sil baştan yeniden montajına başlanmıştı.

Köprününiki yakası arasında yeniden monte edilen bu halatların üzerine mühendis ve işçilerin çalışacağı, kedi yolu (cat walk) olarak adlandırılan geçici yürüyüş yolu montaj çalışmaları sürerken, köprünün ayakları ile kara bağlantısı arasındaki bölümlerine de ilk kez üzerinden araçların geçeceği tabliye yetleştirime çalışması başlatıldı. İlk olarak, Nisan ayında imalatına başlanan ve küçük tabliyeler Dilovası tarafında yerleştirildi. Ancak 2 bin 600 tonluk blok halindeki asıl büyük tabliye ise önümüzdeki günlerde yerleştirilecek. Firma 124 metre uzunluğunda ve 36 metre genişliğindeki bu tabliyenin kaldırma işlemini başlattı.

Dilovası tarafından ayak ve kara bağlantısı arasındaki tabliye yerleştirme işlemlerinin tamamlanmasının ardından bu kez Hersek Burnu'nda yine ayak ve kara arasındaki bölüme tabliye yerleştirilecek.

Yetkililerin, 21 Mart'ta bağlantı yerinden halat kopması sonucu yaşanan kazaya rağmen Körfez Köprüsü'nün daha önce belirlenen tarih olay bu yıl sonuna yetiştirilmeye çalışıldığını belirtiliyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.