Kötü durumlarda sessiz kalıp acı çekmek doğru değil

Kemal Karadayı, 8. Kocaeli Kitap Fuarı’nda iletişim sorunlarına değindi.

Kötü durumlarda sessiz kalıp acı çekmek doğru değil

8. Kocaeli Kitap Fuarı’nda yine çok sayıda yazar ve düşünür okurlarıyla bir araya geldi. Uluslararası Fuar Merkezi’ndeki Kara Mürsel Alp Konferans Salonu birbirinden değerli kalemleri ağırladı. Günün ilk konuğu Kemal Karadayı, “İletişimde Zen Bilgeliği” konulu söyleşisiyle kitapseverlerle buluştu.  Kemal Karadayı, Kişiler arasında yaşanan iletişim sorunları anlattı.
KÖTÜ İLETİŞİME TEPKİ VERİYORUZ
Kemal Karadayı, “İletişimde Zen Bilgeliği” başlıklı söyleşisinde iletişim çatışmalarına odaklanarak zor durumlarda nasıl hareket etmeliyiz? Yara almadan yaralamadan var olabilir miyiz? Kendimizi nasıl ifade edebiliriz sorularına cevap bulmaya çalıştı. Karadayı, insanın genelde hoş olmayan bir durumla karşılaştığında ya sessiz kaldığını ya da sessiz kalıp acı çektiğini belirtti. Kemal Karadayı, “Diyalogdan sonra belli bir süre diyaloğu tekrar tekrar yaşıyoruz. Söylemediğimiz şeyleri söylemiş gibi hissediyoruz. Sessiz kalıp acı çekmek doğru değil” dedi
İLETİŞİMDE KARŞILAŞAN SIKINTILARA KARŞI İKİ REFLEKS VAR
‘’Sessiz kalma dışında kötü iletişimde diğer seçenek saldırmak’’ diyen Kemal Karadayı, her çatışmanın karşımızdaki kişinin ağzının payını vermek olarak görüldüğünü bu iki durumunda doğru olmadığını söyledi. Karadayı, “İletişimde karşılaşan sıkıntılara karşı iki refleksimiz var. Biri kaçmak diğeri dövüşmek.  Bunu aşmanın iki yolu var. Birincisi tutsaklığı yenmek. Yani özgünlüğümüz kontrolümüzü kaybetmemek. Başkaları tarafından davranışlarımızın kontrol edilebilir olmaması. Çözüm kişinin kendi davranışlarını ortaya çıkarması. Özgün olması. Seçimleri üstlenmek sorumlulukları almak tutsaklıktan kurtulmak için önemli. İkinci kural karşıtlığı yenmek. Karşıtlıklar sürekli bir birini yeniler” diye konuştu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.