Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunda yarıya gelindi

İstanbul ile İzmir arası ulaşımı 3,5 saate indirecek olan 433 km uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun yüzde 52'si tamamlandı.

Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunda yarıya gelindi

Yaklaşık 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin kullanıldığı projede çalışmalar son sürat devam ederken, şu ana kadar projeye 11,2 milyar lira harcandı. Karayolları Genel Müdürlüğünden edindiği bilgilere göre, İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin çalışmaları aralıksız sürüyor.


Projenin en önemli kısımlarından olan ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü çalışmaları, iş programına uygun olarak devam ediyor. 252 metre kule yüksekliği, 35,9 tabliye genişliğine sahip köprünün bin 550 metre orta açıklığı ile toplam 2 bin 682 metre boyunda olacağı belirtiliyor.

Asma köprü çelik kule bloklarında nihai kot olan +252 metreye ulaşılırken, ana kablo montajı devam eden köprünün tabliye montajına ise bu ay içerisinde başlanacak. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün Mart 2016 sonuna kadar yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor.

Tüneller 

Proje kapsamında Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tüneli'nde de çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı. Toplam 3 bin 590 metre uzunluğundaki 2 tüpten oluşan Samanlı Tüneli'nin kazı, nihai beton, elektrik, elektronik, elektromekanik işleri ve bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları bitti. Bin 250 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan Selçukgazi Tüneli'nde de çalışmaların yüzde 89'unun tamamlandığı ifade edildi. Bin 605'er metrelik iki tünelin yer aldığı Belkahve Tüneli'nde ise kazı destekleme çalışmalarının tamamlandığı, nihai beton kaplama çalışmalarının da devam ettiği kaydedildi.


14 betonarme viyadükte çalışmalar sürüyor 

Gebze-Bursa kesiminde 6, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise 2 olmak üzere 14 betonarme viyadükte çalışmalar hızla ilerliyor. Gebze-Orhangazi-Bursa, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç, Manisa İl Sınırı-İzmir arasındaki kesimlerde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları sürdürülüyor. 

İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 5,2 kilometrelik bağlantı yolu 20 Ekim 2015'de trafiğe açılırken yıl sonu itibarıyla ise Altınova-Gemlik kesiminin hizmete girmesi hedefleniyor.

11 milyar lira harcandı 
Tüm güzergahlardaki kamulaştırma çalışmalarında alan bazında yüzde 95, yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 90, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 82, Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 75 olmak üzere projenin tamamında yüzde 52 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Görevli şirket tarafından 3 milyar 330 milyon dolarlık iş yapılırken, Karayolları Genel Müdürlüğünce kamulaştırma çalışmalarına 1 milyar 742 milyon lira harcama yapıldı. 

Yaklaşık 8 bin personel, bin 568 iş makinesinin çalıştığı projede şu ana kadar kamulaştırma da dahil olmak üzere 11 milyar 233 milyon lira harcandı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.