Darbe girişimi para girişini etkiledi mi?

Yıldız Holding’in gıda dışı işlerini çatısı altında toplayan Gözde Girişim’in yatırım yaptığı şirket sayısı 9’a, çalışan sayısı 26 bine, portföy büyüklüğü ise 1.2 milyar TL’ye ulaştı.

Darbe girişimi para girişini etkiledi mi?

Yıldız Holding bünyesinde faaliyet gösteren Gözde Girişim ile ekonomi dışına çıkma riski olan şirketleri Türkiye'ye kazandırdıklarını söyleyen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, " Gözde'nin altında birbirine benzemeyen pek çok irili ufaklı şirket var. Bu şirketlerin benzeyen tarafı ise, Gözde'ye girmeden önce bir kısmında işlerin yolunda gitmemesi. Gözde bu şirketleri büyütüp, geliştirip kendi sektörlerinde bir 'değer' haline getiriyor" dedi.

"15 TEMMUZ SONRASI PARA GİRİŞİ VAR"
15 Temmuz'da yaşanan darbe girişiminin ardından Türkiye'ye sıcak para girişinin devam ettiğini ifade eden Murat Ülker, "15 Temmuz haftasının başında yabancı ortaklarımızla oturduk. Onlara durumu anlattık. Onlar da dediler ki biz Türkiye'deki yatırımlarımıza devam ediyoruz, işlerimize devam ediyoruz. Yaptığımız ve yapacağımız yatırımları açıkladık. Burada en mühim şey sorulmadan cevabını vermek. O hafta sonu yabancı ortaklarımız bizi arayıp siz iyi misiniz diye sordular. E yanıt verince de iyi olduğumuz anlaşıldı. Arkadaşlar o hafta içinde ne olacağını konuşurken bize Almanya'dan para geldi. Farmamak'ı sattık. Etkilenecek bir şey olsa Alman hükümeti derki, dur. Böyle bir şey olmadı yani. Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz. Baktığınız zaman Türkiye'ye hala sıcak para girişi var. Mesela not kırılmasında enteresan bir şey oldu bu konuşularak oldu. Yani not kırılırken böyle davulla zurnayla ilan edildi. Ve birkaç şirket bunu arka arkaya yaptı. O zaman piyasa zaten bunu satın almıştı. Bu piyasa için bir sürpriz olmadı. Not kırıldıktan sonra da piyasada aksi bir gelişme olmadı. Yatırım yapmaya niyetli insanlar bütün bunları bir fırsat olarak görüyorlar. Türkiye yine aynen yerinde duruyor. Not kırmak ne demek? Sizin pazarlık etme kabiliyetinizin azalması demek."

"TÜRK FINDIĞININ BAŞARISI ONLARI RAHATSIZ ETMİŞ"
Murat Ülker, İtalya'da Ulusal Çiftçiler Federasyonu'nun Türk fındığını en tehlikeli ürün olarak açıkladığını hazırlatılması üzerine şu açıklamayı yaptı: ""Türkiye dünyaya yetecek kadar fındık üretiyor. Bunu da satıyor. Tabi İtalya da İspanya da, Avrupa Birliğinde sübvanse ediyor. Demek ki Türk fındığının başarısı da onları rahatsız etmiş. Godiva'yı aldık Oregon'dan çiftçiler geldi. Bir Kooperatif. Güzel fındıklar getirmişler. Dediler ki siz çok fındık kullanıyorsunuz. Amerika'da biz çok güzel fındık yetiştiriyoruz neden bizden almıyorsunuz? Herkes mal satmak istiyor."

"HER CEBİNDE PARASI OLANA ŞİRKET SATMIYORUZ"
Aydemir hiçbir zaman “önce sermayeyi ortaya koyalım nasıl olsa yatıracak yer buluruz” düşüncesi ile hareket etmediklerine dikkat çekerek, piyasaya çıkıp şirket aramadıklarını, kendilerine teklif edilen yatırım fırsatlarını daha çok tercih ettiklerinin altını çizdi.
Şirketi satarken de dikkatli davrandıklarını belirten Aydemir, "Tabii şirketi kime sattığımıza da bakıyoruz. Her cebinde parası olana şirket satışı yapmıyoruz. Örneğin son yaptığımız satışta Farmamak'ı alanında dünyanın ikinci büyük şirketine sattık. Biliyoruz ki, şirketi alıp büyütecek know how ve tecrübeye sahipler. Yani işlerimizden çıkarken de, işi ehil şirketlere devretmeyi önemsiyoruz. Ülkeye ve topluma katkı sağlamaya özen gösteriyoruz. Finansal ihtiyacı olan zor durumdaki şirketlere yatırım yaparak ekonomiye ve istihdama katkı sağlıyoruz. Örneğin, Makine Takım finansal olarak sıkıntıda olan halka açık bir şirketti. İflas etseydi hem çalışanları hem bireysel yatırımcısı mağdur olacaktı. Biz bu şirkete fon koyarak hem çalışanları hem küçük yatırımcıyı mağdur etmemiş olduk" dedi.

PLADİS HEDEFİ TUTTURACAK
Toplantıda, Yıldız Holding'in global anlamdaki yolculuğunu ise Pladis CEO'su Dr. Cem Karakaş anlattı. Global anlamda sektörünün en hızlı büyüyen şirketi olma hedefi ile hareket eden Pladis'in yılsonuna kadar yüzde 15'lik büyüme hedefini tutturacağını ifade eden Karakaş, şirketin global yolculuğuna dair ise şunları söyledi:
• Batı Avrupa ve Asya-Pasifik, dünya bisküvi-çikolata-şekerleme pazarının en büyük iki merkezi. Biz Batı Avrupa'da varız. Diğer pazarlarda da büyüyoruz. Afrika, Amerika, Çin ve Güney Asya en hızlı büyüyen pazarlar arasında öne çıkıyor. İngiltere ve Türkiye dışındaki pazarların satışlarımız içindeki payını da artırmayı hedefliyoruz.
• Dünyada bisküvi-çikolata-kek-şekerleme- sakız kategorilerinin tamamında faaliyet gösteren iki global şirketten biriyiz. Diğer şirketlerin bu kadar geniş kategoride üretimi yok. Bu özelliğimiz, bizi rakiplerimiz arasında farklı ve güçlü kılıyor.
• Rakiplerimizden bizi ayıran bir diğer farkımız ise, güçlü yerel markalarımızın olması. Ülker, Türkiye'nin ve EMEA bölgesinin en güçlü markası... McVities İngiltere ve Avrupa'da, Godiva ise Amerika'da çok güçlü. Dolayısıyla iş stratejimizi kurarken global rakiplerimizde gördüğümüz gibi “tek bir çatı markamız olsun ve dünyanın her yerinde bu şekilde satılsın” gibi bir prensipten hareket etmiyoruz. Tam aksine ülkelerin lokal tatlarına ve ihtiyaçlarına uygun ürünler yapmayı önceliklendiriyoruz.
• Pladis, 13 ülkedeki 36 fabrikada 1 milyon ton bisküvi, 460 bin ton çikolata ve 40 bin ton sakız-şeker üretimi gerçekleştiriyor. Türkiye'de bisküvi, çikolata ve şekerleme pazarının lideri olarak bizim hedefimiz de, bu liderliğimizi uluslararası arenaya taşımak ve Türkiye'den çıkan, alanında ilk lider global şirket olmak.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.