Türkiye'de bir ilk

Darıca Gökçen Mustafa Yücel Anadolu Lisesi Matematik öğretmeni Coşkun Öksüz ve öğrenciler okul içerisinde Matematik Cafe açtı. Sadece matematiğin konuşulduğu cafede öğrenciler çözümünü bulamadıkları soruları öğretmenlerine soruyor.

Türkiye'de bir ilk

Darıca’da bulunan Gökşen Mustafa Yücel Anadolu Lisesi yönetimi ve okulda matematik öğretmeni olarak görev yapan Coşkun Öksüz, öğrencilerin matematiğe olan ilgisini arttırmak üzere bir proje geliştirerek uygulamaya koydu. Okul içerisinde ayrılan bir bölümde Matematik Cafe oluşturan öğretmen ve öğrenciler burada matematiğe dair birçok konuyu konuşabiliyor.
HAFTANIN SORUSUNU BİLENE ÖDÜL VERİLİYOR
Türkiye’de ilk kez uygulanan proje oldukça ilgi çekerken, Matematik Cafe’ye öğrencilerin ilgisi de yoğun oluyor. Öğrenciler ders aralarında burada bir araya gelerek matematik sorusu çözüyor. Çözemedikleri soruları burada öğretmenlerine danışan öğrencilere haftanın sorusu adı altında soru hazırlanıyor. Bu soruları doğru yanıtlayan öğrencilere çeşitli hediyeler verilerek, öğrencilerin matematiğe olan ilgisi arttırılmaya çalışıyor.
PROJENİN MİMARI COŞKUN ÖKSÜZ
22 yıldır Matematik öğretmenliği görevini sürdüren Coşkun Öksüz proje hakkında verdiği bilgide, “Bu cafenin yapımına 5 -6 yıl önce karar vermiştim. Bu doğrultuda okula bir anı bırakmak, öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin ortaklaşa buluşabileceği bir yer sağlamak adına böyle bir işe kalkıştık. 
Öğrencilerimizden proje anlamında katkı sağlamalarını istedik. Nitekim öğrenci ve öğretmenlerimizin katkıları ile bu hale getirdi. Amacımız öğrencilerin çalışacağı bir ortamı yaratmak. Birisi için mümkünse hepsi için mümkün olduğunu göstermek. Onların öğretmenleriyle, arkadaşlarıyla burada çalışmalarını, sohbetlerini ve bir takım çalışmaları sağlamak amacıyla bu işe kalkıştık. Bu çalışmaların karşılığını ileride göreceğiz. Öğrencilerimizde bu konuda bize yardımcı oluyorlar, sağ olsunlar. Öğrenciler burada ders çalışabiliyorlar, öğretmenlerle konuşup, tartışabiliyorlar. Onlara soru sorabiliyorlar.” şeklinde konuştu.

ÖĞRENCİLER PROJEDEN MUTLU
Ödüllü haftalık soruların öğrencileri teşvik ettiğini dile getiren 11. sınıf öğrencisi Canan Mert, “Matematik kafenin kurulacağını biz bu yılın başında öğrendik. Kuruluşundan beri gerek fikirlerimizle, gerek materyallerle destek vermeye çalıştık. Matematik kafenin hazırlanma amacı, öğrenciyi matematiğe ısındırmak, gerek soru çözümlerinde kolaylık sağlamak, gerek ödevimizde gerekse sınavlarımızda birbirimize yardımcı olmak. Matematiğe olan tabularımızı yıkmak istiyoruz. Öğrenci matematik deyince sürekli soru işaretleri beliriyor. Bu kafe ona daha eğlenceli biçimde matematiği sevdirmek için var. Haftanın soruları da öğrenciye kafeyi ısındırıyor. Öğretmenlerle daha iç içe olmasını sağlıyor. Sınıflarda matematiğin tartışma ortamına sağlıyoruz. Günlükte normalde hiç konuşmadığımız konuları artık sınıf ortamında da konuşabiliyoruz. Ödüller ufak çaplı olsa da en azından öğrenciyi teşvik ediyor. İlgimizi çekiyor” dedi.
BU KAFEDE MATEMATİK ÇALIŞIYORLAR
Öğrencilerin kafede çok faydası olduğunu dile getiren 11. sınıf öğrencisi Tuğçe Özçakır, “Matematik kafenin kurulmasında öğretmenlerimizden ziyade biz öğrencilerinde çok faydası oldu. Herkes birlik olarak burayı oluşturduk. Ayrıca çözemediğimiz soruları da burada arkadaşlarımızla birlikte çözebiliyoruz. Arkadaşlarımızla burada matematik çalışabiliyoruz. Onun haricinde sorularımız oluyor, o soruları cevaplayanlara çeşitli hediyeler veriliyor. Böylece matematiği teşvik edilmiş oluyoruz” ifadelerini kullandı.

ÖĞRENCİLERE FAYDALI
Matematik Kafenin öğrenciler için oldukça faydalı olduğunu ifade eden 10. sınıf öğrencisi Eren Can Kütüker, “Matematik kafenin biz öğrencilere çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Öğle aralarında, teneffüs aralarında buraya gelip soru çözme fırsatı bulabiliyoruz. Çözemediğimiz soruları arkadaşlarımızla danışıp çözüm yolu buluyoruz. Bu imkânı bize sunan başta matematik öğretmenimiz olmak üzere tüm idareye teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.