CHP'nin referandum stratejisi: Canvassing

CHP’liler, yüz yüze iletişimi gerektiren ‘canvassing’ tekniği ile seçmeni ikna etmeye çalışacak.

CHP'nin referandum stratejisi: Canvassing

Hürriyet'ten Rifat Başaran'ın haberine göre, CHP, Parti Meclisi (PM), Yüksek Disiplin Kurulu (YDK) ve milletvekillerinin katılımıyla yapılan ortak toplantıda referandumda izlenecek yolu belirledi. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun da bugün kurmaylarıyla bir araya geleceği Merkez Yürütme Kurulu (MYK) toplantısında da kampanyanın detayları değerlendireceği kaydedildi.

Kampanya belirlenirken en çok tartışılan konu, gazete, televizyon ve radyo gibi kitle iletişim araçlarının etkili olarak kullanılıp kullanılmayacağına ilişkin soru işaretleri oldu. Yüksek Seçim Kurulu (YSK) ilkeleri uyarınca özel radyo ve televizyonların siyasi partilere eşit söz hakkı tanıması zorunluluğunun geçen hafta 687 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile kaldırılması PM'de, “Peki biz sesimizi nasıl duyuracağız” sorularını beraberinde getirdi.

Habere göre, Kılıçdaroğlu şu ifadeleri kullandı:

“‘Kılıçdaroğlu'nu kimse dinlemesin.' Bu arayış içindeler. Son KHK ile havuz medyasına ceza yazılmasın diye ‘eşitlik ilkesini' de kaldırdılar. Çünkü bizim konuşmalarımıza mecburen yer vereceklerdi, şimdi onu da kaldırdılar. Adil bir referandumun önüne yeni engeller getiriyorlar. Bir TRT kalıyor ki, zaten tamamen hükümetin kontrolü altında."

Kılıçdaroğlu, partililere Kartacalı ünlü komutan Hannibal'ın “Ya yeni bir yol bulacağız ya yeni bir yol yapacağız” sözünü anımsatarak “Bu tablo karşısında umutsuz olmayın” dedi ve izlenecek yöntemleri tek tek sıraladı.

KARTACALI HANNİBAL KİMDİR?

MÖ 247 ile MÖ 183 yılları arasında yaşamış Hannibal, Kartacalı politikacı ve generaldir. Hannibal, askeri tarihçi Theodore Ayrault Dodge tarafından ‘stratejinin babası' olarak nitelendirilir. Roma'nın en büyük düşmanı olarak II. Pön Savaşı'ndaki başarılarıyla tanınır.

 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.